نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اگر دوربین‌های نظارتی، برخی یا همه آنها، ناگهان از کار می‌افتند و به‌طور متناوب از دست دادن ویدیو یا از دست دادن سیگنال را روی مانیتور یا صفحه نمایش نشان می‌دهند، ممکن است این مقاله برای شما مفید باشد. ما به دلایل متداول مشکل از دست دادن ویدیو در دوربین‌ها و سیستم‌های امنیتی دوربین‌های مدار بسته، سیستم‌های دوربین DVR، و نکاتی برای رفع فقدان فیلم دوربین‌های امنیتی دوربین مدار بسته را بررسی می‌کنیم.

از دست دادن ویدیو در دوربین های امنیتی چیست؟

از دست دادن ویدیو در دوربین های امنیتی به اشکال و اشکال مختلفی است. به عنوان مثال، یک سیستم نظارت دوربین مداربسته، فیدهای ویدئویی را در یک یا همه دوربین ها از دست می دهد و از دست رفتن ویدئو را همزمان نمایش می دهد.

دوربین مداربسته اتصال شل می شود، در شب سیاه می شود یا با دوربین نظارتی که صفحه سیاه را نشان می دهد ویدیویی دریافت نمی کند. گاهی اوقات، فیلم دوربین روشن و خاموش می شود و خطوط روی صفحه و مانیتور نشان داده می شود. یا DVR H.264 هیچ تصویری دریافت نمی کند، دوربین کار نمی کند و غیره.

چرا فیلم دوربین از دست می‌رود؟

ما شنیده ایم که کاربران زیادی از مشکلات از دست دادن ویدیو در دوربین های مداربسته سری Swann Pro، دوربین های Night Owl، دوربین های Zmodo، دوربین مدار بسته Lorex، دوربین Amcrest یا سایر دوربین ها، دوربین های Qsee یا دوربین های مداربسته/IP برندهای دیگر شکایت دارند.

پس چرا از دست دادن ویدیو اتفاق می افتد؟ به طور کلی، موضوع “از دست دادن ویدئو” در دوربین های مدار بسته امنیتی یا DVR/NVR، در بسیاری از موارد به چندین عامل مربوط می شود: منبع تغذیه ناکافی، شبکه ناپایدار، مشکلات سیم کشی، خرابی سخت افزار (دوربین، NVR/DVR یا مانیتور) ، نرم افزار دوربین ناکارآمد و تداخل آدرس IP.

از دست دادن فیلم دوربین های امنیتی

بسیاری از کاربران سعی کردند و از راه های مختلفی برای حل فقدان ویدیو استفاده کردند اما موفق نشدند. امروز ما برخی از بهترین روش ها را برای مقابله با از دست دادن فیلم دوربین های امنیتی به اشتراک می گذاریم.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه عکس پاک شده را از دوربین دیجیتال بازیابی کنیم؟

از دست دادن ویدیو دلیل 1: منبع تغذیه ناکافی

منبع تغذیه ناکافی، اغلب مقصر از دست دادن ویدیو در یک یا همه دوربین های امنیتی، از دست دادن فیلم دوربین مدار بسته در شب، از دست دادن سیگنال ویدیویی روی صفحه، سیاه شدن دوربین در شب، یا روشن و خاموش شدن فیلم دوربین است.

در اینجا چند دلیل رایج برای تامین برق ناکافی دوربین های مداربسته آورده شده است:

  • اتصال کابل شل
  • سوئیچ PoE یا انژکتور PoE
  • کابل خیلی طولانی است، یا یک کابل تعداد زیادی دوربین را به طور همزمان تامین می کند
  • کابل های برق معیوب (کهنه، آسیب دیده، تخریب شده یا بریده شده)

اتصال کابل شل، برای مثال، بین DVR/NVR با دوربین‌ها، بین دوربین‌های مدار بسته و مانیتور یا صفحه نمایش، آداپتور برق، یا هرگونه اتصال شل احتمالی در منبع تغذیه دوربین می‌تواند باعث از بین رفتن ویدیو شود.

رفع سریع:

همه اتصالات برق، اسپلیترهای برق، کانکتورهای کابل و غیره را دوباره بررسی کنید تا مشکلات اتصال را حذف کنید. پورت ها را تعویض کنید تا مطمئن شوید که پورت DVR/NVR برق دوربین ها را تامین می کند.

دوربین‌های IP را به‌جای سوئیچ PoE مستقیماً به NVR (در صورت وجود) وصل کنید زیرا سوئیچ PoE به طور بالقوه نمی‌تواند برق کافی را برای دوربین‌های IP تامین کند.

به خصوص دوربین های IP PTZ یا دوربین های امنیتی دید در شب IR، که برق بیشتری نسبت به دوربین های PTZ یا دید در شب مصرف می کنند (برای اطلاعات بیشتر در مورد مصرف برق دوربین های امنیتی اینجا را کلیک کنید).

اگر سوئیچ های PoE یا انژکتورهای PoE ضروری هستند، مطمئن شوید که سوئیچ ها یا انژکتورهای PoE را به درستی انتخاب کرده اید.

علاوه بر این، سعی کنید از کابل‌های کوتاه‌تر BNC یا اترنت برای تغذیه سیستم دوربین‌های نظارتی استفاده کنید و از استفاده از کابل‌های داخلی یا سیم‌های داخلی با کیفیت پایین خودداری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   چرا در دوربین دیجیتال با خطای Firmware مواجه می شوید؟

اگر از دوربین های امنیتی با باتری استفاده می کنید، به عنوان مثال، Reolink Argus 2 و Reolink Go، مطمئن شوید که باتری از طریق آداپتور برق یا پنل خورشیدی شارژ نشده است.

دلیل 2 از دست دادن ویدیو: افزایش قدرت و تداخل

خطر وحشتناک دیگر افزایش قدرت است. احتمالاً باعث از بین رفتن ناگهانی ویدیو در دوربین‌های امنیتی، صفحه سیاه تمام دوربین‌های مدار بسته، دوربینی با سطح برق‌دار، دوربین با خط عمودی/افقی یا آسیب جدی به برد مدار دوربین یا سایر اجزا می‌شود. در اینجا چند دلیل متداول برای افزایش ناگهانی برق و تداخل آورده شده است:

  • نصب دوربین امنیتی روی سطح فلزی/رسانا
  • صاعقه می زند
  • تداخل جریان های الکتریکی قوی از تجهیزات الکتریکی مجاور
رفع سریع:

برای حل چنین مشکلی، سعی کنید از محافظ های برق یا محافظ برق صاعقه استفاده کنید تا از دوربین های مداربسته خود در برابر برخورد صاعقه محافظت کنید.

واحدهای UPS (منابع برق اضطراری) منبع تغذیه همه دوربین‌ها را در صورت قطع برق تضمین می‌کنند و نگرانی‌های مربوط به خاموش شدن دوربین را کاهش می‌دهند.

علاوه بر این، اگر سخت است که دوربین خود را روی چیزی غیر از یک سطح فلزی/رسانا نصب نکنید، یک قطعه چوب در بین آن اضافه کنید.

دلیل از دست دادن ویدیو 3: اتصال WiFi ضعیف یا پهنای باند کم

از دست دادن ویدئو یا سیگنال ویدئویی ضعیف در بین دوربین‌ها و سیستم‌های امنیتی WiFi می‌تواند ناشی از اتصالات شبکه ناپایدار، اتصال ضعیف WiFi یا پهنای باند کم اینترنت باشد.

در اینجا دلایل رایج برای از دست دادن ویدیو ناشی از شبکه وجود دارد:

  • فواصل طولانی بین دوربین های امنیتی بی سیم و روترهای خانگی
  • موانع بسیار زیادی بین دوربین و روتر WiFi شما وجود دارد
  • قطع و تداخل سیگنال WiFi
  • پهنای باند ناکافی از طریق سوئیچ PoE یا NVR
  • اتصال شل بین کانکتور BNC و دوربین های امنیتی یا DVR H.264
این مطلب را از دست ندهید   تعویض کارت حافظه دوربین EOS 20D CF  

کانکتور BNC، که معمولاً در کابل‌های شبکه اترنت نازک و کارت‌های شبکه برای انتقال سیگنال‌ها استفاده می‌شود، با این حال، به طور غیرمنتظره و مکرر، از دست دادن ثابت سیگنال و از دست دادن ویدیو در دوربین‌های نظارت خانگی PoE یا DVR H.264 را توضیح می‌دهد.

برخی از کاربران سیستم نظارت خانگی خود را با اتصال دوربین ها به چندین سوئیچ PoE قبل از اتصال آن به NVR یا سایر حافظه های شبکه مانند NAS راه اندازی می کنند. در چنین مواردی، به دلیل پهنای باند و ترافیک شبکه، احتمال از دست دادن ویدیو یا ضبط نشدن دوربین وجود دارد.

علاوه بر این، یک سوئیچ یا انژکتور PoE، اگر شل یا بریده باشد، منجر به اختلال در انتقال سیگنال و از دست دادن ویدیو در این فرآیند می شود.

اگر دوربین‌های امنیتی بی‌سیم نصب کرده‌اید، از دست رفتن ویدیوی دوربین در حین نمایش زنده می‌تواند نتیجه قطع سیگنال WiFi باشد، چه به صورت افت سیگنال یا از دست دادن سیگنال.

هنگامی که ارتباط دوربین های بی سیم با ضبط کننده های ویدئویی قطع شد، آپلود یا پخش جریانی فید ویدئو در هر دستگاهی غیرممکن است.

رفع سریع:

روترهای خانگی و سوئیچ های PoE را بررسی کنید و دوربین های امنیتی خود را به روتر منزل خود نزدیک کنید. اتصال BNC را مجدداً وصل کنید و سوئیچ یا انژکتور PoE را جدا کنید تا از دست رفتن ویدیو در دوربین‌های امنیتی آنالوگ و IP PoE عیب‌یابی شود.

برای دوربین‌های امنیتی بی‌سیم، توصیه می‌شود با بررسی روتر و کانال‌ها، شبکه و قطع احتمالی شبکه را بررسی کنید (برای یادگیری نحوه تقویت سیگنال‌های WiFi اینجا را کلیک کنید).

اگر از دوربین‌های امنیتی سلولی مانند Reolink Go استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که سیم‌کارت به‌درستی وارد شده باشد، شل نباشد یا داده‌ها حداکثر نشده باشد.

مقالات مرتبط:

تعویض دکمه های پنل جلویی دوربین  EOS 1000D

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =