نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

قالب‌بندی فرآیندی است که به طور گسترده برای رفع خطاهای دستگاه‌های ذخیره‌سازی مانند کارت‌های حافظه، معمولاً در دوربین‌های دیجیتال، استفاده می‌شود. دوربین دیجیتال از انواع کارت های حافظه فلش به عنوان وسیله ذخیره سازی خارجی برای نگهداری تصاویر و فیلم های گرفته شده بر روی آن استفاده می کند. با این حال، به دلایل یا موقعیت های بسیاری، کاربر کارت حافظه دوربین را فرمت می کند و عکس های به یاد ماندنی را از آن از دست می دهد.

عوامل اصلی فرمت کارت حافظه دوربین

در بخش زیر عوامل اصلی فرمت کارت حافظه دوربین را بیشتر مشاهده می کنیم:

  • خطای فرمت: بسیاری از اوقات کارت حافظه دوربین خطای عدم فرمت کارت را نشان می دهد که در آن کاربر کورکورانه به فرمت کارت برای استفاده بیشتر ادامه می دهد و عکس های آن را از دست می دهد.
  • استفاده نادرست از دوربین: استفاده از دوربین در زمانی که منبع تغذیه کافی نیست می تواند کارت حافظه موجود در آن را خراب کند. و برای غلبه بر این فساد، کاربر کارت استفاده شده در دوربین را فرمت می کند و داده های حیاتی خود را از دست می دهد
  • فرمت تصادفی: مواقعی وجود دارد که کاربر به اشتباه کارت حافظه را روی دوربین بدون پشتیبان گیری مناسب فرمت می کند و از از بین رفتن تصاویر رنج می برد.
  • دلایل دیگر: عفونت شدید ویروس به دوربین، استفاده از کارت حافظه یک مدل دوربین در دوربین های دیگر و غیره. منجر به عدم دسترسی به کارت حافظه می شود. و کاربر باید این کارت حافظه دوربین را برای استفاده در آینده فرمت کند
این مطلب را از دست ندهید   تعویض پنل جلوی دوربین  EOS 1000D

هنگامی که با هر یک از این موقعیت‌ها مواجه می‌شوید و تصاویر ارزشمندی را از دوربین به دلیل فرمت کردن از دست می‌دهید، بیشتر ما فکر می‌کنیم که تصاویر برای همیشه پاک می‌شوند. اما واقعیت این است که تصاویر فرمت شده برای همیشه پاک نمی شوند. آنها هنوز در همان مکان حافظه باقی می مانند، تا زمانی که داده های جدید در آن کارت حافظه ذخیره شود. بنابراین به شدت توصیه می شود که بلافاصله پس از فرمت کردن کارت حافظه از دوربین برای ذخیره تصاویر جدید استفاده نکنید و بلافاصله از ابزار خوب بازیابی تصویر استفاده کنید.

راه حل مناسب برای بازیابی تصاویر از دوربین فرمت شده

نرم افزار Yodot Photo Recovery بهترین روش بازیابی برای بازیابی تصاویر فرمت شده از هر دوربین دیجیتال و دوربین فیلمبرداری در پلتفرم ویندوز است. به راحتی می توان فایل های تصویری مانند JPG، IMG، PIC، BMP، PNG، PSD و انواع فایل های تصویری RAW مانند NEF، CR2، CRW، ORF، PEF، SR2، RAW، KDC، SRW، FFF و غیره را دریافت کرد.

از دوربین های دیجیتال مختلف این ابزار به همراه تصاویر، فایل‌های ویدیویی و فایل‌های موسیقی را از ابزارهای ذخیره‌سازی مانند کارت‌های حافظه، درایوهای فلش USB، هارد دیسک‌های داخلی قابل جابجایی و غیره بازیابی می‌کند. با سهولت. این نرم افزار از جستجوی امضای منحصربفرد برای بازیابی هر نوع فایل رسانه ای ایمن از همه دستگاه های ذخیره سازی مانند آی پاد، دوربین های DSLR / SLR و بسیاری موارد دیگر استفاده می کند. این نرم افزار برای پلتفرم ویندوز از جمله ویندوز 8، ویندوز 7، ویندوز ویستا، ویندوز XP، ویندوز 2003 و ویندوز 2008 مناسب است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض باتری دوربین  EOS 1000D

مراحل بازیابی تصاویر از دوربین فرمت شده

  • دوربین خود را به همراه کارت حافظه ذخیره سازی آن به یک کامپیوتر ویندوزی سالم وصل کنید
  • ابزار Yodot Photo Recovery را روی آن سیستم دانلود کرده و آن را نصب کنید
  • برنامه را اجرا کنید و منتظر بمانید تا صفحه اصلی نمایش داده شود
  • از بین دو گزینه داده شده در صفحه اصلی، گزینه Lost Photo Recovery را انتخاب کرده و ادامه دهید
  • سپس درایوی را انتخاب کنید که نشان دهنده کارت حافظه فرمت شده دوربین است که باید تصاویر را از آن نجات دهید
  • با کلیک بر روی نرم افزار next اسکن سریع درایو انتخاب شده انجام می شود
  • فهرست نتایج بازیابی تصاویر نجات‌یافته در زیر گزینه‌های نمای داده و نمای نوع فایل نمایش داده می‌شود
  • بین این دو نوع نمایش جابه‌جا شوید تا لیست عکس‌های بازیابی شده را مرور کنید
  • سپس با استفاده از گزینه Preview تصاویر بازیابی شده را مشاهده کنید
  • اکنون با کلیک بر روی دکمه ذخیره، این تصاویر نجات یافته را در محل مقصد انتخابی در درایو سیستم ذخیره کنید (هرگز فایل های بازیابی شده را در همان کارت حافظه دوربینی که این فایل ها از آن نجات یافته اند ذخیره نکنید)

مقالات مرتبط:

تعویض پوشش پشت دوربین EOS 20D CF  

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − دو =