نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

Canon EOS R3 یک دوربین بسیار توانمند، قابل تنظیم و خلاق است که مجموعه ای از گزینه های همه کاره را در اختیار عکاس جدی قرار می دهد. به طور خلاصه، عکاس را آزاد می کند تا هنر و علم عکاسی را برای خلق تصاویر حرفه ای به کار گیرد. در این مقاله به بررسی بررسی Canon EOS R3 برای خریدی بهتر خواهیم پرداخت.

بررسی Canon EOS R3

بررسی طراحی CANON EOS R3

  • بدنه سبک، جامد و مقاوم در برابر آب و هوا
  • صفحه نمایش لمسی کامل 3.2 اینچی با وضوح 4200000 نقطه
  • دکمه ها و صفحه های بسیار قابل تنظیم

R3 در دست احساس خوبی دارد. دستگیره‌های افقی و عمودی داخلی آن با کنترل‌های تکراری که به این معنی است که جابه‌جایی بین عکس‌های جهت‌گیری عمودی و منظره بسیار آسان است. طراحی این امکان را برای یک باتری لیتیوم یون قابل شارژ با ظرفیت بالا (LP-E19) فراهم می کند و دکمه ها و صفحه های پشت، بالا و جلوی دوربین به راحتی قابل دسترسی هستند – اکثر آنها قابل تنظیم هستند. دکمه های کلیدی را می توان برای استفاده در شب روشن کرد.

خارج از جعبه، Canon EOS R3 به خوبی کار می کند. با این حال، نیازهای مختلف عکاسان مختلف به این معنی است که یک اندازه متناسب با همه پیکربندی مناسب نیست. تعداد زیادی دکمه و شماره گیری روی دوربین وجود دارد که به سلیقه عکاس قابل تنظیم هستند. به عنوان مثال، فوکوس دکمه برگشت، انتخاب مناطق فوکوس، تغییر حالت‌های اندازه‌گیری، دوچرخه‌سواری از میان گزینه‌های عملکردی و سایر موارد مورد نیاز در نوک انگشتان را می‌توان به راحتی با استفاده از سیستم منوی دوربین اختصاص داد.

دوربین Canon EOS R3

منظره یاب و صفحه نمایش

منظره یاب بزرگ چند منظوره از فناوری فوکوس خودکار کنترل چشم بهره می برد. برخی از افراد مشکلی در فرآیند کالیبراسیون فوکوس چشم گزارش کرده‌اند، اما برای ما، به‌عنوان عینک‌نگار، فرآیند کالیبراسیون کنترل چشم (قابل دسترسی از طریق سیستم منو با استفاده آسان) بسیار خوب عمل می‌کند.

EVF در ارتباط با شاتر الکترونیکی به بهترین وجه استفاده می‌شود، زیرا چیزی که می‌بینید همان چیزی است که دریافت می‌کنید، هیچ تاخیری وجود ندارد و هنگام ثبت عکس‌ها خاموشی وجود ندارد. در نرخ فریم بالا، می‌توانیم روی دنبال کردن سوژه و گرفتن عکس تمرکز کنیم.

این مطلب را از دست ندهید   نحوه بازنشانی تنظیمات پیش فرض دوربین کانن

صفحه نمایش لمسی بازشو در پشت دوربین کاملاً مفصل است و بسیار واضح، دقیق و همه کاره است. می توان از آن برای تغییر سریع تنظیمات اصلی، دسترسی به آیتم های خاص منو و البته مرور عکس ها و فیلم ها استفاده کرد. ویژگی‌های تلفن هوشمند مانند استفاده از صفحه‌نمایش از جمله کوچک کردن برای بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی در حین بازبینی عکس‌ها، کشیدن انگشت، و انتخاب‌های لمسی از آیتم‌های منو، عملکرد دوربین را سرعت می‌بخشد و آن را بسیار آشنا می‌سازد.

بررسی دوربین Canon EOS R3

بررسی CANON EOS R3 عملکرد

قابلیت فوکوس خودکار R3 دارای ویژگی های مشتق از هوش مصنوعی برای ردیابی سوژه ها است. به طور خاص، حیوانات، ماشین ها و مردم. عملکرد فوکوس خودکار تشخیص چشم، انتخاب سوژه را سریعتر از سایر روش های دستی می کند.

عملکرد ویدیویی R3 به خودی خود یک موضوع بزرگ است. توجه به این نکته مهم است که مشکلاتی که در برخی از دوربین‌های بدون آینه مانند داغ شدن بیش از حد، حداکثر زمان ضبط 30 دقیقه و عدم ضبط RAW وجود دارد، همه توسط R3 حل می‌شوند. این دوربین در درجه اول یک دوربین فیلمبرداری نیست، اما دارای قابلیت های عالی عکسبرداری RAW با کیفیت فول اچ دی، 4K، 6K RAW، با عمق 12 بیت است. بسته به اینکه کدام حالت انتخاب شده است، نرخ فریم ویدیو از 24، 30، 50، 60 تا 120 فریم در ثانیه متغیر است.

سنسور جدید در R3 چندین مزیت کاربردی برای دوربین به ارمغان می آورد. این موارد شامل سرعت، عمق رنگ بهبود یافته و محدوده دینامیکی 15 توقف، فوکوس عالی در نور کم و عملکرد ISO، بدون نوار و بدون شاتر است. همه اینها و همچنین ضبط RAW بدون ضرر.

  • طیف گسترده ای از توابع
  • ویدیو 6K، RAW با ضبط نامحدود
  • سنسور انباشته شده با نور پشت

بررسی CANON EOS R3 سرعت عکس برداری

دقت و سرعت سیستم فوکوس خودکار خیره کننده است. توصیف آن با کلمات دشوار است. تصور کنید به یک سوژه متحرک نگاه می کنید، فوراً بر روی جزئیات خاص (مانند چشم یک حیوان) تمرکز می کنید، در حالی که سوژه خود را با دوربین خود دنبال می کنید، آن را ردیابی می کنید، همزمان با گرفتن سی فریم در ثانیه بدون نگرانی در مورد پر کردن دوربین. بافر!

این مطلب را از دست ندهید   مشکل زرد شدن عکس دوربین کانن

محدوده دینامیکی و عملکرد ISO بالا، در مقایسه با آنچه که یک کاربر DSLR به آن عادت دارد، تجربه ای آشکار را ایجاد می کند. ما عمداً عکس‌های RAW را بیش از حد نوردهی و کم نوردهی کردیم تا ببینیم بعداً می‌توان جزئیات بیشتری را از هایلایت‌ها و سایه‌ها بازیابی کرد. ما از نتایج خوشحال شدیم.

ما تصمیم گرفتیم دوربین را روی دیافراگم و سرعت شاتر ثابت تنظیم کنیم و به دوربین اجازه دهیم نوردهی را با استفاده از AUTO ISO تنظیم کند. ما معمولاً این کار را انجام نمی‌دهیم زیرا اغلب، هر چیزی بالاتر از ISO 6400 به این معنی است که عکس‌ها شروع به نویز به نظر می‌رسند. این در مورد R3 صدق نمی کند، جایی که ما خوشحال بودیم که سطوح ISO بسیار بالاتر از آن را فشار می دادیم.

  • فوکوس خودکار دقیق و بسیار سریع
  • محدوده دینامیکی گسترده در کنار عملکرد ISO بالا به خوبی کار می کند
  • سرعت شاتر بالا (تا 1/64000 ثانیه)

خرابی دوربین Canon EOS R3

بررسی دامنه وسیع سرعت شاتر

دامنه وسیع سرعت شاتر (تا 1/64000 ثانیه) قابل توجه است. به عنوان مثال، استفاده از عمق میدان کم برای عکاسی از یک سوژه در یک روز آفتابی روشن (بدون فیلتر ND یا موارد مشابه) به سرعت شاتر بالایی نیاز دارد تا از ایجاد عکسی با نوردهی بیش از حد جلوگیری شود. ما این را با استفاده از تنظیمات زیر آزمایش کردیم. f/1.2، ISO 100 و سرعت شاتر 1/64000 در حالی که R3 را به سمت سوژه ای بسیار روشن نشانه می رود. عکسی که به دست می‌آید هیچ جایزه‌ای نمی‌برد، اما گواه این است که سرعت شاتر بالا در چنین موقعیت‌های روشنی مفید خواهد بود.

برای این بررسی، دوربین را در کنار لنزهای Canon EF سری L (با استفاده از آداپتور EF-EOS R Mount Canon آزمایش کردیم، زیرا این احتمالاً همان چیزی است که کسی که از یک دوربین DSLR کانن به یک دوربین بدون آینه کانن می‌رود این کار را انجام می‌دهد. در کیسه کیت موجود خود داشته باشند. ما همه چیز را از لنزهای ماکرو گرفته تا تله فوتو آزمایش کردیم. به نظر ما، این لنزها در R3 به طور قابل توجهی بهتر از دوربین های DSLR کانن عمل می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   تست سلامت دوربین دست دوم

ما همچنین سه لوازم جانبی را با R3 آزمایش کردیم. آداپتور کفش چند منظوره Canon AD-E1. این اساسا یک پایه کفش گرم سنتی ایجاد می‌کند و بنابراین استفاده از فلاش‌گان و ماشه‌های بی‌سیم را بدون به خطر انداختن آب‌بندی دوربین ممکن می‌سازد.

همچنین براکت L طراحی شده برای R3 توسط Small Rig را توصیه می کنیم که برای عکاسانی که از سه پایه خود برای عکاسی منظره، ماکرو و پرتره استفاده می کنند بسیار مفید است. یکی از ویژگی های مفید این براکت L این است که می تواند به راحتی باتری را جدا و جایگزین کند.

بررسی Canon EOS R3

بررسی Canon EOS R3 از لحاظ باتری

R3 از باتری LP-E19 کانن استفاده می کند، یک باتری با ظرفیت بالا و آزمایش شده و مورد استفاده در دوربین DSLR پرچمدار کانن. ممکن است شما را ببخشند که فکر می‌کنید این دوربین مانند سایر بدنه‌های بدون آینه از طریق باتری‌ها می‌سوزد، اما ما هنوز در حین استفاده از R3 برای مدت طولانی عکاسی عکس، باتری را به طور کامل تخلیه نکرده‌ایم.

Canon EOS R3 دارای دو اسلات کارت است. یکی از حافظه های فوق سریع CFexpress نوع B پشتیبانی می کند و دیگری برای SD/SDHC/SDXC و UHS-II است. دوربین می‌تواند به‌طور هم‌زمان روی هر دو کارت در چندین فرمت فایل ضبط کند تا کمتر نگران از دست دادن عکس‌های مهم باشید. روش دیگر، یکی را می توان صرفا برای فیلم استفاده کرد در حالی که دیگری برای عکس استفاده می شود. همچنین می توان ضبط را روی یک کارت شروع کرد و هنگامی که آن پر شد، به طور خودکار به کارت دیگر سوئیچ کنید.

مزایا

  • سیستم فوکوس خودکار عالی
  • سرعت انفجار +30 فریم در ثانیه بدون مشکل بافر
  • سرعت شاتر تا 1/64000 ثانیه

منفی

  • عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی ممکن است برای برخی کم باشد
  • مطمئناً ارزان نیست
  • حساس به دما

بیشتر بدانید: تصاویر را از دوربین دیجیتال کانن Easyshare بازیابی کنید؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 16 =