نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

در حالی که جدیدترین گوشی‌های هوشمند می‌توانند برخی عکس‌های پرتره بسیار چشمگیر را مدیریت کنند، تاری پس‌زمینه مصنوعی ایجاد شده توسط «حالت پرتره» گوشی شما با جداسازی پس‌زمینه‌ای با دوربین مقایسه نمی‌شود. اگر به دنبال شروع عکاسی پرتره‌های با کیفیت هستید، خوشبختانه دوربین‌های عالی متناسب با هر بودجه و سطح تجربه کمبودی ندارید. اگر تازه شروع کرده اید، باید بدانید که نور، لنزها و ترکیب بندی به همان اندازه، اگر نه بیشتر از بدنه دوربینی که استفاده می کنید، اهمیت دارند. این بدان معناست که بهترین دوربین برای عکاسی پرتره دوربینی است که به راحتی در دسترس شما باشد، بنابراین می توانید زودتر از آن خارج شوید و تمرین را شروع کنید. اگر این اولین دوربین شماست، ممکن است بخواهید بهترین دوربین پرتره برای مبتدیان نیز بررسی کنید.

بهترین دوربین پرتره برای مبتدیان

مزیت های استفاده از دوریبن پرتره

برای بهترین دوربین پرتره برای مبتدیان در حالی که دوربین فول فریم دریافت تاری پس‌زمینه و بوکه مورد علاقه عکاسان پرتره را آسان‌تر می‌کند، یک گزینه APS-C یا حتی Micro Four Thirds با لنز مناسب همچنان می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای برای شما به ارمغان بیاورد. و اگر چه تعداد مگاپیکسل بالا در صورتی که چاپ می کنید عالی است، اما مقدار مگاپیکسل دوربین خود را زیاد در نظر نگیرید—اکثر دوربین های دیجیتال مدرن بیش از اندازه کافی برای ثبت جزئیات دقیق به خصوص برای اشتراک گذاری آنلاین ارائه می دهند.

با گفتن همه اینها، ما بیش از 75 دوربین را خریداری و آزمایش کرده‌ایم، و در زیر بهترین دوربین‌های عکاسی پرتره را محدود کرده‌ایم، بنابراین نیازی به این کار نیست. اگر به دنبال گزینه های کامل تری برای انواع مختلف عکاسی هستید، به جای آن مقاله بهترین دوربین های ما را برای عکاسی بررسی کنید. و اگر بین DSLR و بدون آینه ترجیح دارید، می توانید به ترتیب بهترین دوربین های DSLR و بهترین دوربین های بدون آینه را ببینید.

این مطلب را از دست ندهید   طولانی کردن عمر باتری دوربین کانن

بهترین دوربین میان رده بالا برای پرتره Canon EOS R

برای اکثر مردم، Canon EOS R برای عکاسی پرتره بسیار عالی خواهد بود. اولین دوربین بدون آینه فول فریم کانن، EOS R به خوبی مدل های جدیدتر مانند Canon EOS R5 یا Canon EOS R6 نیست. با این حال، با این قیمت، یک گزینه فوق العاده برای عکاسی پرتره است.

با قرض گرفتن همان حسگر 30.3 مگاپیکسلی با وضوح بالا که توسط Canon EOS 5D Mark IV مورد علاقه قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفت، می‌تواند عکس‌های با کیفیت عالی را با فرصت زیادی برای ویرایش و برش در صورت نیاز بگیرد. به‌علاوه، عملکرد فوق‌العاده خوبی دارد، دارای یک EVF با وضوح بالا و کنترل‌های بصری، علاوه بر عمر باتری عالی است.

بهترین لنزهای پرتره برای پایه RF Canon می‌توانند مانند Canon RF 85mm f/1.2 L USM گران‌قیمت باشند، اما می‌توانید گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری مانند لنز Canon RF 85mm F2 Macro IS STM پیدا کنید.

حتی برای کسانی که از دوربین‌های DSLR کانن ارتقا می‌یابند بهتر است: آداپتور EF-EOS R کانن می‌تواند لنزهای EF را تقریباً بی‌عیب و نقص تطبیق دهد، به این معنی که می‌توانید به راحتی از تمام شیشه‌های Canon EF مورد علاقه خود با EOS R استفاده کنید.

یکی از چیزهایی که در مقابل سونی بالا از دست می‌دهید. تثبیت کننده تصویر درون بدنه است که می تواند هنگام عکاسی پرتره های دستی در شرایط نوری دشوارتر مفید باشد. فوکوس خودکار نیز در دوربین سونی کمی قابل اعتمادتر است. با این حال، EOS R با توجه به قیمتی که دارد یک انتخاب عالی برای پرتره است.

این مطلب را از دست ندهید   مشکلات رایج دوربین کانن DSLR

بهترین دوربین پرتره

بهترین دوربین میان رده برای پرتره Canon EOS 90D

برای بهترین دوربین پرتره برای مبتدیان در مورد دوربین‌های DSLR کانن، دوربین Canon EOS 90D بهترین انتخاب میان رده ما برای عکاسی پرتره است. برخلاف گزینه های بالا، از سنسور APS-C استفاده می کند اما وضوح بالایی برای ثبت جزئیات دارد. این همچنین یک DSLR است، بنابراین در حالی که نمی‌توانید تصاویر خود را در زمان واقعی پیش‌نمایش کنید، منظره‌ای بدون فیلتر از سوژه‌تان و عمر باتری دارید که رقبای بدون آینه را از آب بیرون می‌کشد. یک سیستم فوکوس خودکار بسیار جامد با تشخیص چشم در حالت نمایش زنده اضافه کنید، و دوربینی دارید که برای انواع عکس های پرتره به خوبی مجهز است.

پایه EF-S کانن همچنین دارای تعداد زیادی گزینه لنز بومی برای انتخاب است، از جمله لنزهای EF فول فریم. برخی از این لنزها نسبت به قیمت نیز سخت است، مانند Canon EF 50mm f/1.8، که یکی از بهترین لنزهای موجود در بازار است. با معادل 80 میلی متری خود در سنسور برش 90D، لنز پرتره ارزان قیمتی را ایجاد می کند.

گزینه های رده بالاتر زیادی وجود دارد، از جمله لنزهای جامد شخص ثالث از Sigma و Tamron. به طور کلی، اگر نمی‌خواهید پول زیادی خرج کنید، اما همچنان به برخی از ویژگی‌های ممتاز مانند آب‌بندی آب‌وهوا و فوکوس خودکار چشم می‌خواهید، دوربینی عالی برای عکس‌های پرتره است.

بهترین دوربین پرتره کانن

بررسی های کلی دوربین

برای بهترین دوربین پرتره برای مبتدیان در این قسمت به بررسی کلی دوربین Canon EOS 5D Mark IV و Canon EOS R6 خواهیم پرداخت.

  • Canon EOS 5D Mark IV: Canon EOS 5D Mark IV یک DSLR فول فریم حرفه ای با سنسور با وضوح بالا است. این یک انتخاب عالی برای عکس های پرتره با تعداد زیادی گزینه لنز است. با این حال، سیستم فوکوس خودکار آن به اندازه سونی α7 IV پیچیده نیست و بر خلاف سونی، لرزشگیر درون بدنه ندارد.
  • Canon EOS R6: Canon EOS R6 یک جایگزین عالی برای Sony α7 IV است اگر ارگونومی در اولویت باشد. دوربین ها به طور مساوی برای عکاسی مطابقت دارند، اما سونی دارای سنسور با وضوح بالاتر است و کانن گزینه های لنز اصلی کمتری دارد و عملاً گزینه های شخص ثالثی ندارد.
این مطلب را از دست ندهید   مهمترین تفاوت دوربین بدون آینه در مقابل DSLR

بیشتر بدانید: چگونه عکس دوربین پولاروید را بازیابی کنیم؟

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =