نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

بازار مملو از اصطلاحات فنی است،  ام برای دسته بندی بهترین ها از بقیه به چه چیزی می توانید تکیه کنید؟ پاسخ یک تست مقایسه ای است که تنها به خروجی دوربین و سهولت استفاده نگاه می کند، بدون تکیه بر شهرت برند یا تعصب فروشنده که می تواند بر نتایج تأثیر بگذارد. در این مقاله توضیحاتی تست سلامت دوربین دست دوم به شما ارائه می شود.

تست سلامت دوربین دست دوم

بررسی تست سلامت دوربین دست دوم

برای تست سلامت دوربین دست دوم ما فقط محصولاتی را آزمایش می کنیم که از فروشگاه های خرده فروشی خریداری می شوند. سپس همه دوربین‌ها تحت آزمایش‌های اولیه قرار می‌گیرند، اما دوربین‌های پیچیده‌تر، مانند دوربین‌های SLR، آزمایش‌های بیشتری را پشت سر می‌گذارند. نمره کلی تشکیل شده است:

  • کیفیت تصویر 50%
  • سهولت استفاده 30%
  • کیفیت فیلم 10%
  • مانیتور/نمایاب 10%
  • فلاش 0% (ما کیفیت فلاش را آزمایش می کنیم و نتایج را به شما نشان می دهیم اما به نمره کلی کمک نمی کند زیرا برخی از دوربین ها فلاش ندارند)

بررسی های کلی دوربین

برای تست سلامت دوربین دست دوم قبل از شروع آزمایش دوربین، فهرستی جامع از ویژگی ها و مشخصات آن تهیه می کنیم. مشخصات سازنده اغلب قطعات یا باتری های بیرون زده را حذف نمی کند، بنابراین ما بیشتر موارد را اندازه گیری می کنیم تا اطلاعاتی را در مورد استفاده واقعی به شما ارائه دهیم.

تمام تست های مربوط به کامپیوتر بر روی یک کامپیوتر به روز با آخرین نسخه سیستم عامل آن انجام می شود. پنج مانیتور حرفه ای با کیفیت بالا نمایه و کالیبره شده اند و هر دو مانیتور و کارت های ویدئویی با فضای رنگی sRGB تنظیم می شوند. برای مقایسه نتایج آزمایش با دسته‌های قبلی، نمونه‌های دسته آخر دوباره آزمایش می‌شوند و به عنوان لنگر برای امتیازدهی استفاده می‌شوند.

تست های ذهنی توسط پنج نفر هر کدام با مانیتور کالیبره شده خود ارزیابی می شوند تا بهترین شرایط مشاهده ممکن را فراهم کنند. آنها هیچ وقت نمی دانند که کدام دوربین تصویری را که قضاوت می کنند تولید کرده است.

این مطلب را از دست ندهید   بهترین دوربین پرتره برای مبتدیان

ارزیابی کیفیت تصویر

برای تست سلامت دوربین دست دوم کیفیت تصویر پس از انتقال عکس ها به کامپیوتر ارزیابی می شود. برای تمام تست‌های اولیه، دوربین‌ها روی عملکرد تمام اتوماتیک، از جمله عملکرد نوردهی، تعادل رنگ سفید و فوکوس، با حداکثر وضوح و تنظیم کیفیت تصویر در JPEG تنظیم می‌شوند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. نمودارهای تست برای پر کردن صفحه نمایش مانیتور دوربین تنظیم می شوند. اگر خلاف آن ذکر نشده باشد، از سه پایه استفاده می کنیم.

سلامت دوربین کانن دست دو

تصاویر معمولی / تست های مشاهده

برای تست سلامت دوربین دست دوم تصاویر عادی با استفاده از سناریوهای زیر ارزیابی می شوند:

  • پرتره در اتاق نشیمن بدون فلاش: سطح نور 140 لوکس است و صحنه عکاسی شده دو متر از دوربین فاصله دارد. ما به کیفیت کلی تصویر، رنگ پوست، دقت رنگ، دقت نوردهی، وضوح و نویز تصویر امتیاز می دهیم.
  • پرتره در اتاق نشیمن با فلاش: سطح نور 140 لوکس و صحنه عکاسی شده در دو متری دوربین است. ما به کیفیت کلی تصویر، رنگ پوست، دقت رنگ، دقت نوردهی، وضوح و نویز تصویر امتیاز می دهیم.
  • تصاویر در نور روشن (با درختان، چمن، ساختمان ها و آسمان): کنتراست زیاد، رنگ های طبیعی و سطح نور 8000 لوکس. ما به کیفیت کلی تصویر، درجه بندی رنگ ها، دقت رنگ، دقت نوردهی، وضوح و نویز تصویر امتیاز می دهیم.
  • تصویر داخلی از اجسام مختلف در نور کم: سطح نور روی 30 لوکس تنظیم شده است و اشیا شامل رنگ پوست، اشیاء با کنتراست بالا و همچنین رنگ های مصنوعی و اشباع شده است. ما به کیفیت کلی تصویر، رنگ پوست، درجه بندی رنگ ها، دقت رنگ، دقت نوردهی، وضوح و نویز تصویر امتیاز می دهیم.
  • عملکرد نور بسیار کم: سطح نور روی 11 لوکس تنظیم شده است و صحنه مشابه تصاویر در نور روشن است. ما کیفیت کلی تصویر، وضوح، تاری و نویز تصویر را به دست می آوریم. علاوه بر این، دوربین های پیچیده نیز روی دستی و ISO 3200 تنظیم شده اند. نوردهی، فوکوس و تعادل رنگ سفید به صورت دستی انجام می شود و تصاویر در هر دو فرمت JPEG و RAW گرفته می شوند.
این مطلب را از دست ندهید   قابلیت HDR در دوربین کانن

بررسی تشخیص صورت

برای تست سلامت دوربین دست دوم تشخیص چهره: تصویری از دو نفر در سمت چپ و راست مرکز تصویر، در مقابل یک صفحه سفید روشن با تعدادی اشیاء با کنتراست بالا گرفته می‌شود. تصویر تا حد امکان نزدیک به زاویه دید معمولی (47 درجه) گرفته می شود. دو نفر در فاصله یک و سه متری و صفحه عقب در فاصله پنج متری قرار دارند. ما وضوح و نوردهی دو چهره را با اولویت نزدیک‌ترین فرد به دوربین می‌گیریم.

تثبیت تصویر: دوربین را روی لرزاننده الکترودینامیکی نصب می کنیم و حرکت انسان را در جهات مختلف و با قدرت های مختلف در حین گرفتن تعدادی عکس اعمال می کنیم. این کار با سطح نور 11 لوکس و با خاموش بودن فلاش دوربین انجام می شود. در صورت امکان، آزمایش با لنز تنظیم شده روی زاویه دید 12 درجه تکرار می شود، که هدف را در حدود چهار متر از دوربین قرار می دهد و سطح نور روی 1000 لوکس تنظیم می شود.

تصویر ماکرو: ما کوچکترین ناحیه واضحی را که دوربین می تواند در حالت ماکرو بگیرد اندازه می گیریم. ما همچنین فاصله بین نمودار تست و جلوی لنز را اندازه گیری می کنیم. تست با استفاده از فوکوس خودکار انجام می شود.

خرابی دوربین کانن

اندازه گیری های فنی با تنظیمات دستی

تست‌های زیر در صورت امکان با استفاده از تنظیمات دستی اندازه‌گیری می‌شوند. دوربین های پیچیده با استفاده از خروجی JPEG و RAW ارزیابی می شوند.

وضوح: در حداکثر و حداقل تنظیمات زوم اپتیکال در ISO 100 اندازه گیری می شود (دوربین های پیچیده با ISO 800، ISO 1600 و ISO 3200 و در صورت امکان در هر دو فرمت JPEG و RAW عکس می گیرند). نمودار تست توسط دو منبع نور با مشخصه نور D65 (نور روز) به طور یکنواخت روشن می شود.

این مطلب را از دست ندهید   خشک کردن دوربین GoPro مرطوب

اعوجاج: برای هر دو صفحه عمودی و افقی که لنز روی حداقل و حداکثر فاصله کانونی تنظیم شده است.

وینیتینگ: در حداکثر دیافراگم (کوچکترین عدد F) و در دیافراگم 5.6 (در صورت امکان در هر دو فرمت JPEG و RAW) در ISO 200 اندازه گیری می شود. لنز روی حداقل و حداکثر فاصله کانونی تنظیم شده است.

تابش نور حجاب: در حداکثر و حداقل دیافراگم و در فاصله کانونی معمولی با تنظیم ISO 200 و با استفاده از تراز سفیدی دستی اندازه‌گیری می‌شود. این مقدار نور سرگردان را در یک عدسی نشان می دهد که در اثر بازتاب نور بین سطح عنصر لنز و داخل لوله لنز ایجاد می شود.

لنزهایی که عملکرد ضعیفی دارند اغلب به عنوان تصاویری با ظاهری تمیز در بیشتر عکس نشان داده می شوند. این اغلب به اندازه سایر انواع تابش خیره کننده قابل توجه نیست که ممکن است یک نقطه نوری متمایز بر روی یک تصویر باقی بگذارد. تابش خیره کننده می تواند منجر به کاهش کنتراست تصویر و همچنین اشباع رنگ شود.

بازتاب ها: مجموعه ای از تصاویر در حداکثر دیافراگم (حداقل عدد F) و حداقل و حداکثر فاصله کانونی یک صفحه تاریک با منبع نور روشن در سمت راست و چپ حداکثر زاویه تصویر افقی گرفته می شود.

بیشتر بدانید: نحوه بازیابی فیلم گم شده از دوربین مدار بسته

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =