نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

راهکارهای رفع مشکلات رایج لنز دوربین کنون

مشکلات رایج لنز دوربین کنون / وقتی نوبت به گرفتن یک عکس زیبا می رسد، یکی از مهم ترین فاکتورها لنزی است که استفاده می کنید. اگرچه، به طور کلی، هرچه لنز بهتر باشد، نتایج بهتری به دست می‌آید، حتی لنزهای گران قیمت نیز از مشکلات رایجی مانند اعوجاج، شعله‌ور شدن، شبح، انحراف و غیره رنج می‌برند. این مسائل لزوماً نشانه ای از عدم کیفیت نیستند. بلکه مشکلات رایج لنز دوربین کنون هستند که باید یاد بگیرید بر آنها غلبه کنید. بیایید راه حل های این مشکلات و سایر مشکلات رایج لنز را بررسی کنیم.

مشکلات رایج لنز دوربین کنون

اعوجاج بشکه ای

مشکل: اعوجاج بشکه باعث می‌شود خطوط مستقیم خمیده به نظر برسند و تصاویر به‌گونه‌ای به نظر برسند که گویی لبه‌های گرد دارند (مانند بشکه). علاوه بر این، وسط عکس نفخ به نظر می رسد و در کادر بزرگتر از لبه های عکس است.

این اثر معمولاً مطلوب نیست، مگر اینکه از لنز چشم ماهی استفاده کنید تا عمداً آن ظاهر مخدوش را دریافت کنید. تصویر بالا با لنز چشم ماهی گرفته شده است و نمونه ای عالی از اعوجاج بشکه است. توجه داشته باشید که چگونه افق خمیده به نظر می رسد، لبه های عکس به حداقل می رسد، و ساختمان های مرکز دارای اندازه اغراق آمیز هستند.

علت: اعوجاج بشکه معمولاً به دلیل ترکیب نزدیک بودن بیش از حد به سوژه و استفاده از فاصله کانونی وسیع ایجاد می شود.

راه حل: موقعیت خود را طوری تنظیم کنید که از سوژه دورتر باشید. برای اینکه همچنان نمای نزدیک داشته باشید، از لنز با فاصله کانونی بلندتر استفاده کنید تا بتوانید به راحتی کادر را با سوژه پر کنید.

این مطلب را از دست ندهید   بازیابی فیلم حذف شده در دوربین

شما همچنین می توانید اعوجاج بشکه را در پس پردازش اصلاح کنید.

خرابی در همگرایی بودن دوربین کنون

مشکل: اعوجاج پرسپکتیو باعث می شود که خطوط مستقیم و موازی به نظر برسند که گویی در حال همگرا هستند.

علت: این نوع اعوجاج به طور طبیعی اتفاق می‌افتد زیرا اشیایی که به چشمان ما (و دوربین کنون‌های ما) نزدیک‌تر هستند، به دلیل نزدیکی بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.

راه حل: برخی از عکاسان از لنزهای شیب دار برای تولید تصاویری استفاده می کنند که اعوجاج پرسپکتیو ندارند. با این حال، برخی استدلال می‌کنند که اگرچه این لنزها اعوجاج پرسپکتیو را تصحیح می‌کنند، اما تصاویری که ایجاد می‌کنند کاملاً غیرطبیعی به نظر می‌رسند زیرا چشمان ما به دیدن این نوع اعوجاج به طور طبیعی عادت کرده‌اند.

یک گزینه ارزان‌تر (و نتایج بهتری دارد) استفاده از فتوشاپ برای تنظیم آرام میزان اعوجاج است. ویدیوی جیمی مک اینتایر در بخش قبلی را برای ایده‌هایی در مورد کار بر روی این نوع اعوجاج بررسی کنید.

تیرگی در گوشه ها

مشکل: گوشه‌های عکس شما نسبت به بقیه عکس‌ها ظاهری تیره دارند.

علت: اگرچه وینیت می تواند به عنوان یک ابزار خلاقانه برای افزودن درام به یک عکس یا کمک به هدایت چشم بیننده به سمت وسط کادر استفاده شود، اما زمانی که وینیتینگ به طور تصادفی رخ می دهد، معمولاً به این دلیل است که لنز لبه های خود را در عکس می گیرد. شلیک کرد. لنزهای واید به ویژه در دیافراگم های بزرگ (به عنوان مثال f/1.2، f/1.4، f/1.8 و غیره) به رنگ آمیزی معروف هستند.

این مطلب را از دست ندهید   چگونه عکس دوربین کانن را بازیابی کنیم

راه حل: یک راه حل در دوربین کنون این است که به سادگی از استفاده از بزرگ ترین دیافراگم لنز خودداری کنید. با گرفتن یک سری عکس، شروع از بزرگترین دیافراگم موجود، و پایین آمدن یک مرحله ای برای هر تصویر تا زمانی که دیگر خط رنگی را مشاهده نکنید، می توانید به راحتی دیافراگمی را تعیین کنید که در آن وینیت دیگر مشکلی نیست.

شعله ور شدن لنز و شبح

مشکل: لکه ها یا رگه هایی از نور (شعله ور شدن لنز) در تصویر شما ظاهر می شوند یا مناطقی با کنتراست کاهش یافته وجود دارد.

علت: شعله ور شدن لنز چیزی است که ممکن است عمداً در میدان انجام شود (یا حتی بعداً در پس پردازش به آن اضافه شود) تا یک استعداد هنری، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود، اضافه شود. با این حال، معمولاً مطلوب نیست و به این دلیل رخ می دهد که نور در داخل لنز منعکس می شود، معمولاً از عناصر مختلف در لنز یا حتی از دیافراگم یا سنسور دوربین کنون منعکس می شود. شبح سازی به همین دلایل رخ می دهد.

به طور معمول، منبع نوری که باعث این مشکلات می شود چیزی بسیار درخشان – مانند خورشید – یا منبع نوری است که درست خارج از میدان دید دوربین کنون است، مانند یک چراغ خیابان.

راه حل: لنزهای مدرن دارای پوشش های ویژه ای بر روی شیشه هستند که به حداقل رساندن – اما نه از بین بردن – شعله ور شدن و شبح کمک می کند. از آنجایی که بیشتر شعله‌ور شدن و شبح‌سازی به این دلیل اتفاق می‌افتد که نور سرگردان از کناره وارد بشکه لنز می‌شود، هود لنز ساده‌ترین و مؤثرترین راه‌حل است.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض دکمه های پنل جلویی دوربین  EOS 1000D

گزینه دیگر این است که به سادگی موقعیت تیراندازی خود را تنظیم کنید – زاویه عکس، پرسپکتیو، حتی جهتی که در حال عکاسی هستید – برای به حداقل رساندن یا حذف منبع نور متخلف از تاثیرگذاری بر عکس.

به عنوان مثال، در تصویر بالا، به جای عکاسی با چنین زاویه شیب دار به سمت بالا، عکاس می توانست موقعیت عکاسی خود را به سمت بالا تنظیم کند تا از گل در زاویه ای موازی تر با زمین عکس بگیرد. انجام این کار شبح و شعله ور شدن را که در بالای تصویر می بینید از بین می برد.

نحوه بازیابی عکس های پاک شده از دوربین

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 11 =