نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

تمام شدن باتری یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است در هنگام تمام شدن شارژ باتری و در هنگام عکاسی به آن مواجه خواهید شد. به صورت کلی تمام شدن باتری در هنگام عکاسی و فیلم برداری در حین مراسم می تواند اتفاق بسیار نارحت کننده ای باشد. از راهکار های مناسبی که اکثر عکاسان از آن استفاده می کنند خرید یک باتری زاپاس می باشد. اما این روش نیز می تواند با توجه به هزینه خرید باتری مشکل ساز باشد. یکی از راه حل های اساسی برای برطرف کردن این مشکل بعد از تخلیه باتری استفاده از برق مستقیم می باشد. به راحتی می توانید با استفاده از یک آداپتور مخصوص برای مدل دوربین خود بعد از تخلیه باتری می توانید باتری را شارژ نمایید. اما آیا برای اسنفاده از برق مستقیم برای دوربین باید نکاتی را رعایت نمایید؟

اسنفاده از برق مستقیم برای دوربین

مزیت های اسنفاده از برق مستقیم برای دوربین

برای اسنفاده از برق مستقیم برای دوربین حتی اگر از با کیفیت ترین باتری نیز برای دوربین خود استفاده می کنید ممکن است بعد از ساعتها استفاده از دوربین بلاخره شارژ آن تمام شود. در موقعیت های حساس شارژ باتری نیز ممکن است بسیار زمان بر باشد و قطعا نمی توانید برای پر شدن باتری آن صبر داشته باشید.

در هنگام شارژ باتری دوربین به راحتی می توانید با استفاده از آداپتورهای برق مستقیم مشکل کند بودن شارژ را برطرف نمایید. تا به سرعت به توانید به عکاسی خود ادامه دهید.

د رهنگام نحوه ی استفاده از این آداپتورها به یاد داشته باشید که باید یک طرف آن به دوربین و طرف دیگر آن به جریان برق متصل شود تا بعد از تخلیه باتری بدون نگرانی و با سرعت باتری را شارژ نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   تعویض نمایشگر Canon EOS Rebel G

یکی از مزیت های مهم هنگام استفاده از برق مستقیم امن بودن این اتصالات می باشد. و به یاد داشته باشید که هیچگونه اسیبی به دوربین عکاسی وارد نمی شود. از دیگر مزیت های استفاده از آداپتور مقرون به صرفه بودن آن و حمل آسان آن می باشد.

از ویژگی های مهم آن این است که حرارت کمتری در هنگام استفاده از آن تولید می شود که این می تواند به قطعات داخلی دوربین آسیب بسیار کمی وارد کند. اما به یاد داشته باشید که باید در هنگام استفاده از این قطعه نکاتی را رعایت نمایید.

مراحل استفاده از آداپتور

برای اسنفاده از برق مستقیم برای دوربین حال که با ویژگی های آداپتور و مزیت های آن اشنا شدید در این مرحله مراحل استفاده از آن قرار داده شده است. برای استفاده از برق مستقیم نیاز به آداپتور AC دارید. انواع مختلفی از آداپتور در بازار وجود دارد که باید در هنگام خرید این آداپتور به نوع مدل دوربین خود توجه داشته باشید.

به صورت کلی آداپتور های برق مستقیم را به عنوان شارژ نیز استفاده می کنند. این آداپتور ها شامل 3 بخش می باشد:

  • کابل برق
  • منبع تغذیه خارجی
  • قطعه ای به جای دوربین و اتصال آداپتور به دوربین عکاسی

همانطور که می دانید تمام وسایل الکتریکی با برق کار می کنند به همین دلیل دارای یک سری مدارها و اجزای داخلی می باشد که با این قطعات به راحتی می تواند جریان برق را از منبع اصلی گرفته و سپس ان را بررسی کرده و بین بخش های که به برق احتیاج دارند پخش می کنند. این اتفاق را به راحتی می توانید در تلویزیون یا کامپیوتر مشاهده نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   تسلط بر تنظیمات دوربین Canon

اما در دوربین این داستان با کمی تفاوت اتفاق می افتد. این دوربین ها به صورتی ساخته شده اند که برای عملکرد خود نیاز به باتری دارد و به جریان برق وصل نمی شود. به این دلیل که در دوبین ها دیگر مدارهای داخلی و قطعاتی وجود ندارد که اتصال به جریان برق و ولتاژ را دریافت و توزیع نماید. به همین دلیل بعد از تخلیه باتری شاید به نظر نرر که بتوان از آداپتور استفاده نمایید. به همین دلیل برای استفاده از جریان برق مستقیم باید از آداپتور استفاده نمایید.

انتخاب آداپتور مناسب برای دوربین شما

برای اسنفاده از برق مستقیم برای دوربین در  هنگام خرید آداپتور باید نکات بسیار مهمی را رعایت نمایید. این نکته ی مهم توجه به ولتاز آداپتور دوربین شما می باشد. توجه به این موضوع بسیار مهم است زیرا ولتاژ ها باید بسیار یکسان و کامل در تمام نقاط پخش شود.

از دیگر ویژگی های مهم برای خرید آداپتور این است که آمپر آداپتور باید برابر یا بیشتر از آمپر دوربین شما باشد تا از آسیب به باتری گوشی جلوگیری نماید. به این دلیل که دوربین شما آمپر مورد نیاز خود را از آداپتور می گیرد به همین دلیل باید آداپتور حداقل نیاز دستگاه را رفع نماید.

از دیگر ویژگی های مهم این است که باید با دوربین مطابقت زیادری داشته باشد و همچنین تطابق قطبیت های دوربین و آداپتور نیز بسیار مهم است.

به همین دلیل باید قبل از خرید یک آداپتور این نکات را رعایت نمایید تا از خرابی باتری جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که آداپتور های موجود در بازار نیز با همین طبقه بندی فروخته می شود. پس نگران نباشید.

این مطلب را از دست ندهید   مهمترین تفاوت دوربین بدون آینه در مقابل DSLR

بیشتر بدانید: بازیابی فایل از دوربین فیلمبرداری دیجیتال

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + ده =