نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

HDR مخفف محدوده دینامیکی بالا است و در عکاسی روشی را برای ثبت جزئیات در روشن ترین و تاریک ترین عناصر یک عکس توضیح می دهد. اساساً شامل گرفتن و ترکیب بیش از یک تصویر از یک صحنه برای به دست آوردن بهترین عناصر از هر یک است. در این مقاله به بررسی کامل قابلیت HDR در دوربین کانن خواهیم پرداخت.

قابلیت HDR در دوربین کانن

قابلیت HDR در دوربین کانن و زیبایی تصاویر

با تصویر برداری در قابلیت HDR در دوربین کانن به راحتی می توانید جان تازه به تصاویر خود دهید و رنگ و جذابیت تصاویر را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. صحنه‌های زیادی وجود دارند که محدوده دینامیکی آن‌قدر وسیع کند که دوربین کانن نمی‌تواند تمام جزئیات را در یک فریم ثبت کند. به عنوان مثال منظره ای در یک روز آفتابی، عکاسی از پنجره به بیرون روشن یا عکاسی از ساختمانی در سایه که در مقابل آسمان آبی روشن قرار دارد.

در این صحنه یک عکس جزئیات ابر را در آسمان از دست می دهد، در صحنه بعدی پایه آسیاب بادی گم می شود. تصویر نهایی HDR در دوربین کانن تولید می شود. اکنون می‌توانید جزئیات را هم در تاریکی و هم در روشنایی تصویر مشاهده کنید، دوربین کانن نوردهی‌ها را متعادل کرده است تا تصویری بسیار نزدیک‌تر به آنچه چشم انسان می‌بیند ایجاد کند.

عملکرد HDR داخلی در دروبین

برای قابلیت HDR در دوربین کانن بسیاری از دوربین کانن‌های کامپکت و تلفن‌های هوشمند دارای عملکرد HDR داخلی هستند. معمولاً کنترل زیادی روی خروجی وجود ندارد، به سادگی عملکرد را انتخاب کرده و تصویر بگیرید. اغلب دوربین کانن از شما می خواهد که دوربین کانن را ثابت نگه دارید زیرا یک سری عکس با نوردهی های مختلف می گیرد و به طور خودکار آنها را برای تولید تصویر HDR نهایی ترکیب می کند.

این مطلب را از دست ندهید   تسلط بر تنظیمات دوربین Canon

یک دوربین کانن DSLR با عملکرد HDR می تواند انعطاف پذیری بیشتری ارائه دهد. ممکن است بتوانید انتخاب کنید که دوربین کانن چند عکس بگیرد و نوردهی ها چقدر از هم فاصله داشته باشند. این به شما این امکان را می دهد که دقیقا همان عکسی را که دنبالش هستید بگیرید.

بررسی قابلیت HDR در دوربین کانن

استفاده از پایه برای عکاسی بهتر

از سه پایه استفاده کنید. نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که وقتی دوربین کانن در تاریکی نوردهی می‌کند، سرعت شاتر را کاهش می‌دهد. در واقع یک موقعیت عکاسی ثابت همیشه به شما کمک می‌کند، زیرا در صورتی که از نظر ترکیب بندی بسیار شبیه به هم باشند، دوربین کانن تراز کردن نوردهی‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند.

عکس برداری به سبک HDR

برای قابلیت HDR در دوربین کانن شما می توانید تصویر HDR خود را ایجاد کنید. برای انجام این کار، تنها چیزی که نیاز دارید دانش کمی در مورد کنترل نوردهی است.

  1. اولویت دیافراگم حالت عکسبرداری را انتخاب کنید و ISO و دیافراگم خود را تعیین کنید.
  2. حالت نورسنجی را روی Average یا Evaluative تغییر دهید. با این تنظیمات دوربین کانن شما یک نوردهی متوسط ​​را بر اساس تمام تن های موجود در صحنه انتخاب می کند.
  3. از چرخان جبران نوردهی برای نوردهی کم و بیش از حد صحنه استفاده کنید. چقدر به میزان روشنایی و تاریکی صحنه بستگی دارد.
  4. با تغییرات 1 توقف شروع کنید. بنابراین، روی صفحه نمایش جبران نوردهی از -1 عکس بگیرید، سپس صفحه را بچرخانید تا -2 و سپس -3 بخواند. تکرار کنید، این بار با نوردهی بیش از حد در +1، +2 و +3. ممکن است از همه این تصاویر در HDR نهایی استفاده نکنید، اما خوب است که داده ها را برای هر موردی داشته باشید.
  5. همچنین می‌توانید از براکت نوردهی خودکار (AEB) استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد تصمیم بگیرید که چه مقدار نوردهی کنید و بیش از حد نوردهی کنید، سپس مجموعه‌ای از عکس‌ها را یکجا بگیرید.
این مطلب را از دست ندهید   مهمترین تفاوت دوربین بدون آینه در مقابل DSLR

بیشتر بدانید: 8 دلیل نیاز به لنز 85 میلی متری دوربین

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =