نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

اگر دوربین کانن خیس شد و روشن نشد چه باید کرد؟ خب، این ناگوارترین اتفاقی است که ممکن است برای صاحب دوربین بیفتد. آسیب آب به دوربین های دیجیتال ممکن است یک مشکل مهم به نظر برسد، اما بازیابی آسیب کاملاً ساده است. برای رفع مشکل لازم نیست در تعمیر دوربین دیجیتال متخصص باشید. تنها چیزی که لازم است چند مرحله اساسی است. برای تکمیل این پروژه، در یک منطقه خشک و دارای تهویه مناسب کار کنید و مراحل زیر را برای خیس شدن دوربین کانن دنبال کنید.

خیس شدن دوربین کانن

تعمیر خیس شدن دوربین کانن

برای خیس شدن دوربین کانن این مراحل ساده را برای احیای دوربین آسیب دیده خود در اثر آب دنبال کنید:

  • دوربین را در اسرع وقت از آب خارج کنید یا آن را به یک نقطه خشک منتقل کنید.
  • از یک پارچه خشک برای پاک کردن آب از قسمت بیرونی دوربین استفاده کنید.
  • باتری را از دستگاه خارج کنید.
  • محفظه باتری باید باز بماند.
  • رسانه ضبط را از دستگاه خارج کنید.
  • ظرف را برای مدیا باز بگذارید (در صورت وجود).
  • با قرار دادن دوربین در یک محیط گرم و خشک، حداقل 24 تا 48 ساعت فرصت دهید تا رطوبت داخل آن از بین برود.

هشدار: این احتمال وجود دارد که چیزی را بشکنید. در این لحظه سعی نکنید دوربین را روشن کنید. اگر مقداری آب به مدارهای دوربین نشت کرده باشد، روشن کردن دوربین در این زمان می تواند به دلیل ولتاژ تولید شده توسط باتری ها آسیب جدی به دوربین وارد کند. بعداً، می‌توانید دوربین خود را با تنظیم مجدد یا بازیابی دوربین خود روشن کنید.

این مطلب را از دست ندهید   چند گام برای بهبود دوام باتری دوربین کانن

خشک کردن دوربین آسیب دیده از آب

برای خیس شدن دوربین کانن در صورت تماس دوربین با آب، باید اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید:

  • از ژل سیلیکا برای ایزوله کردن دوربین خود استفاده کنید
  • برای از بین بردن رطوبت از کیسه برنج استفاده کنید
  • نور مستقیم خورشید را در معرض دوربین قرار دهید
  • از سشوار خود استفاده کنید

دوربین کانن خیس شده و روشن نمی شود را می توان با خشک کردن آن بهینه کرد.

استفاده از سیلیکاژل برای خشک کردن دوربین

برای خیس شدن دوربین کانن اگر تا به حال کفش‌های جدید، یک جیب یا کیف پول خریداری کرده‌اید، مطمئناً متوجه بسته‌های سفید کوچکی شده‌اید که روی آن نوشته شده است «سیلیکاژل» و معمولاً به این بسته‌ها اضافه می‌کنند که این بسته‌ها برای خوردن نیستند.

هدف این بسته ها جذب هر گونه رطوبتی است که ممکن است وارد شیء شود، که به ویژه در زمانی که چیزها در فروشگاه های خرده فروشی یا انبارها در انتظار فروش هستند، اهمیت دارد. حتی برخی افراد این بسته ها را در کیف و کیف پول خود حمل می کنند تا از آسیب آب در امان بمانند.

اگر چیزی در دسترس ندارید، فروشگاه صنایع دستی و هنری محلی خود را بررسی کنید. آنها اغلب ژل سیلیکا را می فروشند، مانند فروشگاه های بزرگ. شما می توانید مقدار زیادی را با قیمت کمی تهیه کنید، و این موثرترین روش برای استخراج آب از یک جسم است، بنابراین قبل از دستیابی به برنج یا پرتاب کردن دوربین در زیر نور خورشید، آن را امتحان کنید.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای خطاها دوربین کانن دیجیتال

دوربین یا لنز خود را با یک تن ژل سیلیکا در یک شیشه دربسته قرار دهید و آن را در جایی گرم نگه دارید. بگذارید چند روز بماند، مطمئن شوید که در حرارت مستقیم یا نزدیک دریچه نباشد. از آنجایی که سیلیکاژل ممکن است تا یک هفته طول بکشد، قبل از بررسی لنز و دوربین به آن زمان بدهید.

اگر می‌خواهید از این روش برای خشک کردن کامل دوربین استفاده کنید، مطمئن شوید که باتری و کارت حافظه در این فرآیند گنجانده نشده است. به دلیل انرژی ذخیره شده در باتری، شما واقعاً می توانید همه چیز را خراب کنید، بنابراین تا زمانی که منتظر خشک شدن لنز دوربین خود هستید، آنها را دور نگه دارید.

استفاده از کیسه برنج برای دوربین مرطوب

برای خیس شدن دوربین کانن اگر تا به حال گوشی خود را در آب انداخته باشید، احتمالاً درباره این روش خشک کردن معمولی شنیده اید. به روشی مشابه روش ژل سیلیکا، ممکن است از کیسه برنج برای بیرون کشیدن آب استفاده شود.

برای روشن بودن، این روش از برنج نپخته برای جذب رطوبت دوربین شما استفاده می کند. شما می توانید به طور موثری رطوبت را از هر وسیله ای با استفاده از یک کیسه هوابند قبل از خراب شدن خارج کنید.

این کار با قرار دادن برنج سفید نپخته در یک ظرف دربسته انجام می شود. می‌توانید از هر نوع برنجی که دوست دارید استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که ممکن است پس از اتمام این روش، نیاز به تمیز کردن خارجی یا مقابله با بوهای تند داشته باشید. پس از آن، لنز دوربین خود را در ظرف قرار دهید، آن را ببندید و چند روز کنار بگذارید.

این مطلب را از دست ندهید   طولانی کردن عمر باتری دوربین کانن

هر چه سریعتر بتوانید دوربین را داخل برنج قرار دهید، بهتر است. اگر از خانه دور هستید یا از جایی عکس می گیرید که به انباری خود دسترسی ندارید، ارزش این را دارد که در خواربارفروشی بعدی توقف کنید تا یک کیسه برنج و چند کیسه فریزر بردارید. بسته به اینکه لنز دوربین شما چقدر گران است، ممکن است صدها، اگر نه هزاران دلار، صرفه جویی کنید.

در مقایسه با استفاده از سیلیکاژل، این روش بسیار در دسترس است و برخی از مردم به آن اعتماد دارند زیرا قبلاً برای آنها کار کرده است. فقط به خاطر داشته باشید که رویکرد سیلیکا ژل اولین چیزی است که باید امتحان کنید، اما این تقریباً به خوبی کار خواهد کرد.

بیشتر بدانید: خطاهای رایج کارت حافظه دوربین کانن

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + نه =