نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

برای عکاسان یا فیلمبرداران، تنش واقعی این است که « استفاده از لنز نیکون در دوربین کانن ” امکان پذیر است یا خیر. پاسخ دقیق و مختصر برای صرفه جویی در وقت و هزینه لازم است. این مقاله برای همه کسانی که به دنبال رفع شک هستند، یک پاسخ مستقیم با توضیحات روشن ذکر می کند. پاسخ به سوال لنز نیکون در دوربین کانن داده می شود.

لنز نیکون در دوربین کانن

سازگار بودن لنز نیکون در دوربین کانن

برای لنز نیکون در دوربین کانن ، اما با کمک یک آداپتور لنز. می‌توانید از همه لنزهای پایه نیکون F استفاده کنید (حتی آخرین لنزهای نوع «G» بدون حلقه دیافراگم) می‌توانند با هر دوربین DSLR کانن استفاده شوند – برای این کار، به آداپتور لنز نیکون به کانن نیاز دارید.

عدم نصب لنزهای نیکون روی دوربین کانن بدون آداپتور

از آنجایی که کانن یکی از فواصل کوتاه‌تر فلنج تا سطح کانونی را دارد، تبدیل لنزها از پایه‌های دیگر به Canon EOS را آسان‌تر می‌کند (حتی با وجود آداپتور، لنز همچنان به اندازه کافی به سنسور/فیلم نزدیک است تا روی بی‌نهایت فوکوس کند. ).

تطبیق لنزهای نیکون برای استفاده در دوربین های کانن بسیار معمول است. به عنوان مثال، بسیاری از عکاسان کانن از آداپتورهایی با لنزهای زاویه باز نیکون استفاده می کنند که بسیار مورد تحسین قرار گرفته اند.

سازگار بودن لنز کانن با دوربین نیکون

برای لنز نیکون در دوربین کانن خیر، لنزهای کانن با دوربین های DSLR نیکون سازگار نیستند و نمی توان آنها را روی دوربین نیکون نصب کرد. از نظر فنی ایجاد چنین آداپتوری امکان پذیر است، اما شما نمی توانید تا بی نهایت تمرکز کنید. این به دلیل فاصله بیشتر بین فلنج لنز و سنسور (صفحه کانونی) در دوربین‌های DSLR نیکون است که باعث می‌شود لنزهای کانن مانند لوله‌های اکستنشن رفتار کنند.

این مطلب را از دست ندهید   راهنمای اسنفاده از برق مستقیم برای دوربین

زیرا دوربین های نیکون بیشترین فاصله فلنج تا سطح کانونی را دارند. نمی‌توانید از لنزهایی که برای پایه‌های لنز 35 میلی‌متری دیگر روی آن‌ها طراحی شده‌اند استفاده کنید (لنز برای فوکوس کردن تا بی نهایت از حسگر/فیلم خیلی دور است). اگر عکاسی کلوزآپ/ماکرو می‌گرفتید و به فوکوس بی‌نهایت اهمیت نمی‌دادید، ممکن است این یک استثنا باشد. با این حال، ممکن است چندین لنز با فرمت متوسط ​​برای کار با دوربین های نیکون تبدیل شوند.

لنز نیکون در دوربین کانن و فاصله کانونی فلنج

فاصله کانونی فلنج (FFD) یک سیستم نصب لنز در یک دوربین با لنز قابل تعویض، فاصله بین فلنج نصب (حلقه های فلزی به هم پیوسته روی دوربین و پشت لنز) و صفحه سنسور فیلم یا تصویر است. بدنه‌های دوربین با فاصله کانونی فلنج کوتاه‌تر معمولاً ممکن است راحت‌تر با لنزهایی با فاصله کانونی فلنج بلندتر سازگار شوند.

نحوه بررسی سازگاری لنز با دوربین

برای لنز نیکون در دوربین کانن فاصله کانونی فلنج، سازگاری را تعیین می کند. دوربین‌هایی با فواصل کانونی فلنج بسیار کوتاه می‌توانند عملاً هر لنزی را از یک سیستم با فلنج بلندتر بپذیرند، در حالی که دوربین‌هایی با فواصل کانونی فلنج بسیار طولانی می‌توانند تقریباً هر لنزی را از یک سیستم فلنج بلندتر بپذیرند.

پایه EF کانن دارای عمق 44 میلی متری است که آن را به خانه ای برای لنزهای با فلنج بلندتر نیکون تبدیل می کند. با این حال، لنزهای کانن روی بدنه های نیکون قرار نمی گیرند. حداقل، نه بدون استفاده از شیشه اصلاح.

این چند خط در مورد «آیا می توانم از لنز نیکون در دوربین کانن استفاده کنم» و همچنین در مورد دوربین ها و لنزهای نیکون، سونی، سامسونگ و پاناسونیک به وضوح توضیح داده نشده است.

این مطلب را از دست ندهید   طولانی کردن عمر باتری دوربین کانن

نوع دوربین

همه توانایی مالی ندارند که کیف دوربین خود را فقط با یک برند تهیه کنند. وقتی نوبت به دوربین‌ها و لنزها می‌رسد، عکاسان تازه‌کار که وفاداری به برند خود را نشان نداده‌اند، گاهی اوقات با هم ترکیب می‌شوند و این سؤال را برمی‌انگیزد: آیا لنزهای نیکون با دوربین‌های کانن سازگار هستند؟

چه نوع دوربینی با لنزهای دیگر سازگار است؟ اگر دوربین عکاسی کانن داشته باشید، لنز نیکون بی فایده خواهد بود. یک لنز خارجی با این نوع دوربین کار نمی کند زیرا قبلاً لنزهای داخلی خود را دارد. اگر دوربین SLR یا SLR دیجیتال کانن دارید، این احتمال وجود دارد که لنز خوش دست نیکون شما با آن کار کند.

لنز نیکون در دوربین کانن و نوع لنز

حقیقت این است که برخی از افراد سازگار هستند در حالی که برخی دیگر سازگار نیستند. برخی از طرفداران برند ممکن است فکر کنند که این توهین آمیز است، اما چرا هزینه زیادی برای یک لنز جدید کانن خرج کنید در حالی که یک لنز نیکون کافی است؟ شایان ذکر است که همه لنزهای نیکون با دوربین های کانن کار نمی کنند. هنوز چند چیز وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید، مانند مواردی که در زیر ذکر شده است.

چه نوع لنزهایی با دوربین های دیگر سازگار است؟ قبل از قرار دادن لنز نیکون بر روی دوربین کانن یا به جای آن، درک انواع مختلف لنزها نیز مفید است. قرار دادن لنز نیکون روی دوربین غیر نیکون ممکن است باعث آسیب دیدن لنز و دوربین شود، پس مراقب باشید!

این مطلب را از دست ندهید   مشکل زرد شدن عکس دوربین کانن

هنگام خرید یک لنز، فاصله کانونی مهم ترین عاملی است که باید در نظر بگیرید. این نشان می دهد که چقدر می توانید از یک موضوع فاصله بگیرید و باز هم عکس خوبی بگیرید. هرچه عکس عریض تر باشد، عدد فاصله کانونی کمتر است. ماکرو، تله فوتو، استاندارد، فوق عریض و زاویه باز پنج دسته بندی لنزهایی هستند که باید با آنها آشنا باشید.

بیشتر بدانید: نحوه رفع مشکلات خاص کارت حافظه در دوربین کانن

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 12 =