نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

فهرست مطالب

نکته شگفت انگیز در مورد دوربین کانن شما این است که به معنای واقعی کلمه می تواند در تاریکی ببیند. دوربین کانن شما می‌تواند چیزهایی را در شرایط کم نور ثبت کند که فکر نمی‌کنید ممکن است. وقتی متوجه می‌شوید که در شرایطی کم‌نور عکاسی می‌کنید، این بدان معنا نیست که وقت آن رسیده که دوربین کانن را جمع کنید. این بدان معنی است که زمان آن رسیده است که رویکرد جدیدی به تنظیمات دوربین کانن خود داشته باشید! با بهترین تنظیمات دوربین کانن در نور کم، می توانید عکس های زیبایی را بدون توجه به اینکه چقدر صحنه تاریک است ثبت کنید.

بهترین تنظیمات دوربین کانن

بهترین تنظیمات دوربین کانن

بهترین تنظیمات دوربین کانن برای عکاسی در نور کم عبارتند از:

  • حالت: دستی
  • شاتر: 1 اینچ – 1/60
  • ISO: 1200 – 1800
  • دیافراگم: F/2.8 یا بیشتر
  • فوکوس: فوکوس دستی (MF)
  • تراز سفیدی: AWB
  • حالت رانندگی: تک شات
  • نوع تصویر: RAW
  • سه پایه: بله

حالا بیایید استدلال پشت این تنظیمات دوربین کانن را برای کمک به گرفتن عکس های نوردهی بهتر در شرایط نور کم توضیح دهیم.

نکات مهم هنگام عکاسی با نور کم

عکاسی در نور کم به هر نوع موقعیتی گفته می شود که دارای کمبود نور باشد. این می تواند درست بعد از غروب آفتاب در بیرون یا در اتاقی با تنها یک منبع نور باشد. محیط های کم نور جایی هستند که می توانید جزئیات کمی را با چشمان خود ببینید، اما هنوز کاملاً تاریک نیستند.

هر شرایطی که باشد، عکاسی در نور کم مجموعه ای منحصر به فرد از چالش ها را با تنظیمات دوربین کانن ارائه می دهد. این سبک از عکاسی اغلب به دیافراگم بازتر، سرعت شاتر کمتر و تنظیم ISO بالاتر نیاز دارد.

از آنجایی که باید به طور تصاعدی نور بیشتری را در مقایسه با اواسط روز وارد دوربین کانن کنید، رسیدن به تنظیمات دلخواه ممکن است دشوار باشد. به خصوص هنگام عکس گرفتن از حرکت، گرفتن سرعت شاتر به اندازه کافی دشوار است. برای کمک به دوربین کانن خود، باید تنظیمات خود را تغییر دهید تا نور تا حد امکان وارد شود. برای مثال، اگر به سرعت شاتر سریع‌تری نیاز داشتید، می‌توانید با افزایش ISO و باز کردن دیافراگم آن را جبران کنید.

این مطلب را از دست ندهید   استفاده از لنز نیکون در دوربین کانن

اگرچه چالش برانگیزتر است، اما انواع عکس هایی که می توانید در نور کم بگیرید همیشه ارزش تلاش را دارند. عکس‌هایی با نور کم حس کاملا متفاوتی دارند که نمی‌توانید در هیچ شرایط نوری دیگری ثبت کنید. با درک کامل از تنظیمات مناسب دوربین کانن برای استفاده، هرگز محدود به زمان هایی از روز که می توانید عکس بگیرید نخواهید بود!

شکستن بهترین تنظیمات دوربین کانن برای عکاسی در نور کم

اگر یک عکاس مبتدی هستید، اولین واکنش شما هنگام عکاسی در نور کم ممکن است استفاده از فلاش باشد. چه فلاشی که در دوربین کانن شما تعبیه شده باشد یا یک فلاش خارجی، به نظر می رسد گزینه معقولی برای روشن کردن صحنه شما باشد. مشکل فلاش این است که می تواند شسته شود و ظاهر عکس های شما را کاملاً تغییر دهد. برای اینکه همه چیز تا حد امکان طبیعی به نظر برسد، می توانید از تنظیمات مناسب دوربین کانن استفاده کنید و دیگر نیازی به تکیه بر فلاش نخواهید داشت! بیایید هر یک از سه تنظیمات نوردهی و نقش آنها در عکس‌های کم نور را بررسی کنیم.

بهترین دیافراگم (F-stop)

برای بهترین تنظیمات دوربین کانن دیافراگم یکی از مهمترین تنظیمات نوردهی برای عکاسی در نور کم است. از آنجایی که فقط عمق میدان را تغییر می دهد، ایده آل است که از دیافراگم خود به عنوان حمله اصلی در شرایط نور کم استفاده کنید. بر خلاف ISO، که نویز و سرعت شاتر را افزایش می‌دهد، که می‌تواند تاری حرکت ایجاد کند، جلوه‌های دیافراگم شما چندان مضر نیستند. به همین دلیل است که این اولین تنظیم نوردهی است که هنگام عکاسی در نور کم تنظیم می شود.

این مطلب را از دست ندهید   طولانی کردن عمر باتری دوربین کانن

دیافراگم یک سوراخ کوچک به شکل دونات در داخل لنز شما است که بسته به تنظیم f-stop (دیافراگم) شما بازتر یا کوچکتر می شود. همانطور که قطر دیافراگم تغییر می کند، همچنین بر میزان فوکوس شدن عکس شما در یک زمان تاثیر می گذارد. این به عنوان عمق میدان شناخته می شود. با دیافراگم باز، عمق میدان کم خواهید داشت که میزان فوکوس را محدود می کند. هنگامی که می خواهید پس زمینه عکس خود را محو کنید، این ساده ترین راه برای انجام این کار است.

برای عکاسی در نور کم، هرچه دیافراگم بازتر باشد، بهتر است. از این گذشته، فضای بیشتری برای عبور نور از لنز شما ایجاد می کند. اگرچه هر لنز محدوده دیافراگم متفاوتی خواهد داشت، دیافراگم بهینه برای استفاده در نور کم F/2.8 است. با این گشودگی دیافراگم، می توانید دو برابر بیشتر از F/5.6 نور وارد کنید.

اکنون مهم است که توجه داشته باشید که F/2.8 یک دیافراگم بسیار باز است، که به نوبه خود به معنای عمق میدان کم است. وقتی در شرایط کم نور عکاسی می کنید، همیشه این تجمل را ندارید که عمق میدان عالی برای عکس خود داشته باشید. از آنجایی که باید نوردهی خود را به هر وسیله ای که لازم است روشن کنید، این بهترین گزینه برای انجام آن است.

بهترین تنظیمات دوربین کانن

F/2.8 برای عکاسی در نور کم

اگرچه لنزهای بسیاری بسیار سریعتر از F/2.8 وجود دارد، اما همچنان برای عکاسی در نور کم کاملاً مناسب است. با کمک ISO بالاتر و سرعت شاتر کمی آهسته تر، همچنان می توانید تعداد زیادی عکس فوق العاده در نور کم با F/2.8 ثبت کنید.

اگرچه داشتن چند توقف اضافی نور با F/1.8 یا F/1.4 خوب است، اما اصلاً ضروری نیست. هنوز هم می توانید عکس های فوق العاده ای در نور کم با F/2.8 بگیرید.

این مطلب را از دست ندهید   تسلط بر تنظیمات دوربین Canon

بهترین تنظیم ISO

تنظیم بعدی که برای مقابله با نور کم باید انجام دهید، تنظیم ISO شما است. به طور خلاصه، این تنظیم حساسیت سنسور شما را به نور ورودی افزایش می دهد. با حساسیت بیشتر یک عکس روشن می آید.

در نگاه اول، ISO بهترین تنظیمات دوربین کانن است که تا کنون ایجاد شده است. متأسفانه، یک اشکال اساسی وجود دارد که باید قبل از شروع ISO خود دو بار فکر کنید. این عیب به صورت دانه است.

دانه مانند استاتیکی است که در عکس شما تعبیه شده است. می تواند حواس پرتی به نظر برسد و تفکیک جزئیات کوچک را سخت تر کند. با افزایش تنظیمات ISO، دانه ها بیشتر و بیشتر قابل توجه می شوند. به همین دلیل است که نمی‌خواهید فقط تنظیم ISO خود را به حداکثر برسانید و هنگام عکاسی در نور کم، آن را یک روز بگذارید. کمی بیشتر از این نیاز به تفکر وجود دارد.

برای اکثر موقعیت ها، استفاده از ISO بین 1200 و 1800 برای بسیاری از موقعیت های کم نور مناسب است. در اکثر دوربین کانن ها، سطوح دانه در این محدوده هنوز قابل قبول است و بیش از حد از تصویر شما منحرف نمیشود. با این حال، بسته به دوربین کانن خود، ممکن است بتوانید بدون نگرانی از محدوده ISO بسیار بالاتر از این استفاده کنید.

اگر تا به حال کنجکاو شده اید که دوربین کانن خاص شما در محدوده های ISO متفاوت چه مقدار دانه می گیرد، یک سری عکس با درپوش لنز خود بگیرید. همانطور که ISO را افزایش می دهید، دانه های بیشتری را مشاهده می کنید تا زمانی که در نهایت رنگ سیاه عکس شما تغییر کند.

بیشتر بدانید: نحوه بازیابی اطلاعات غیرقابل دسترس یا گم شده از دوربین کانن

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =